BİR BAYRAM SABAHI







Güzel köyümde bir bayram günü daha gelmişti.Bütün içtenlik ve heyecanımla kalkıp camiye doğru yola koyuldum.Hava da çok soğuktu ama içimdeki o coşkuyu bastırmaya da gücü yetmemişti.Camiye vardığımda köyümün güzel insanlarını görmüştüm(Sadık amca,Hüseyin dayı,Mehmet ağabey,Albaz dede vb.)kısacası onların nasıl bir insan oldukları,iyi veya kötü insan olmaları hiç önemli değildi benim için,onların her biri benim güzel köyümün birer temsilcisi,geçmişle gelecek arasında birer köprü idi.Bayram namazının kılıp dışarıya doğru yol aldık.Bayramlaşmak için saflar oluşmaya başlamıştı,tabii ki herkes sırasını beklemeliydi,biz de öyle yaptık.Sıramıza girip bayramlaştık,dualar edildi ve bayram maalesef burada bitmişti, çok şaşırmıştım etrafıma şöyle bir baktım herkes dağılmaya başlamıştı bütün keyfim yere düşmüş tıpkı bir cam parçası gibi dağılmıştı.benim güzel köyümde eskiden bayramlar böyle değildi dedim kendi kendime,eskiden bayramlar sadece(bayramın mübarek olsun)diyerek bayramlaşmaktan ibaret değildi.Eskiden bayram namazı kılınır,toplu şekilde doğruca bakkal Sadık amca'nın bakkalının önünde toplanılır,lokumlar,şekerler ikram edilir,yerini koyu bir sohbet alırdı.Eskiden bir bayram yemeklerimiz olurdu.Birinci gün aşağı mahalleden başlar,ikinci gün orta mahalle,üçüncü günse yukarı mahalleden birisi yemek verirdi.Önemli olan yemek değil,o coşkuyu,o güzelliği yakalayabilmekti.Çocuklar olarak kapı kapı dolaşır şekerler toplar,gün boyu o coşkuyu yaşamaya çalışırdık.Şimdi bakıyorum artık hiçbir şey eskisi gibi değil artık.Şimdi çocuklar kapı kapı dolaşıp bayramlaşmak yerine para istiyorlar,şeker falan vereceksen hiç verme diyorlar.Şayet paranız yoksa daha sonra verirsin deyip size kolaylık bile sağlıyorlar...Ama ne olursa olsun,güzel köyümü,insanlarını çok seviyorum.her şey gönlünüzce olsun..

Gölkonak'ta bir bayram günü
Kıratma ebe ünnedi tavukları gel bülü bülü
Sazanlar çok sever Ahmet bülbül'ü
Bir başkadır Hanife'nin Amadın düldül'ü

Berber Osman döktü yola kül'ü
Gel de Berber amat o yolda yürü
Çok güzeldir gabış alının koyunlarının yünü
Ne de ünlü idi Alo dede'nin bertlek öküzü.

KÖYÜMÜN GÜZEL İNSANLARINA SAYGILAR SEVGİLER.

Hiç yorum yok: